- სავრცობი სახელი შეიძლება დაერთოს:
- A.სახელობითში, მიცემითში და ნათესაობითში
- B.მოქმედებითში, მიცემითში და ნათესაობითში
- C.მოქმედებითში, ვითარებითში,მიცემითში და ნათესაობითში
- D.სახელობითში , ვითარებითში და წოდებითში
- 2.ქართულში არის :
- A.რვა ბრუნვა
- B.ხუთი ბრუნვა
- C.შვიდი ბრუნვა
- D.ექვსი ბრუნვა
- 3.ჩამოთვლილთაგან მრავლობითი რიცხვის ფორმა აქვს :
- A.კრებით სახელს
- B.აბსტრაქტულ სახელს
- C.მოქმედებით სახელს
- D.ადამინის საკუთარ სახელებს
- 4.რომელია მცდარი ფორმა ?
- A.მეგობრისთვის
- B.მეგობრისათვის
- C.არც ერთი პასუხი არ არის სწორი
- D.მეგობრებისთვის
- 5.ზმნის რომელი კატეგორია გვიჩვენებს, თუ რომელი პირისთვის არის განკუთვნილი მოქმედება ?
- A.კონტაქტი
- B.ქცევა
- C.გვარი
- D.კილო
- 6.რომელია სიტყვა „ ყირმიზის „ სინონიმი ?
- A.თეთრი
- B.ფაქიზი
- C.წითელი
- D.ნაზი
- 7.რამდენი ტიპისაა ზმნიზედა ?
- A.ხუთი
- B.სამი
- C.ორი
- D.ოთხი
- 8.როგორ გესმით მნიშვნელობა სიტყვისა „ქირქილი“ ?
- A.ჩუმად სიცილი
- B.ჩუმად საუბარი
- C.პირფერობა
- D.არც ერთი პასუხი არ არის სწორი
- 9.ჩამოთვლილთაგან რომელი გეოგრაფიული სახელია ნაწარმოები ?
- A.რაჭა
- B.ქართლი
- C.აჭარა
- D.იმერეთი
- 10.საკუთარი სახელის წოდებითი ბრუნვის რომელი ფორმაა არასწორი ?
- A.დაჩი
- B.ქეთევანი
- C.სოფიო
- D.გოდერძი
- 11.წოდებითი ბრუნვის ნიშანი არ დაერთვის ?
- A.გეოგრაფიულ სახელებს
- B.ადამინის საკუთარ სახელებს
- C.ადამინის გვარებს
- D.არც ერთი პასუხი არ არის სწორი
- 12.რომელია წინადადების მთავარი წევრი ?
- A.პირდაპირი დამატება
- B.ირიბი დამატება
- C.გარემოება
- D.განსაზღვრება
- 13.რომელი წინადადებაა მარტივი გაუვრცობელი ?
- A.ტურისტებმა ცეცხლი გააჩაღეს
- B.წითლად ჩავიდა მზე
- C.სახლიდან საცრის ტკაცუნი გაისმა
- D.შუადღიასას საწნახელი აივსო
- 14.ჩამოთვლილთაგან, რომელ სინტაქსურ წყვილს შორის არის შეთანხმება?
- A.ხმამაღლა საუბრობდა
- B.წარსულს იხსენებდა
- C.მზეს შესცინოდა
- D.ის ფიქრობდა
მეათე კლასის ტესტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
მეათე კლასის ტესტები
ქართული ლიტერატურა (1).
1.რატომ ითხოვა სპარსეთიდან დაბრუნებულმა ვარსქენმა აზნაურების შვილებისა და მსახურების მიგებება?ა)ქვეყანაში ერთგულივით რომ შესულიყო.ბ)მათთვის ახალი ამბავი სწრაფად რომ ეცნობებინა.გ)საზოგადოებისათვის ძალაუფლება რომ დაენახვებინა.2.ვინ გააგებინა შუშანიკს ქმრის გამაზდეანების ამბავი? (1)ა)დიაკონმაბ)მსახურმაგ)სპარსმა კაცმა3. რატომ არ მოაბანინა სახეზე შემხმარი სისხლი შუშანიკმა იაკობს? (1)ა)უნდოდა, რომ ყველას ენახა ვარსქენის სისასტიკებ)თვითონვე უნდოდა ამის გაკეთებაგ)სისხლი ცოდვებისაგან განწმენდის სიმბოლოდ მიაჩნდა.4.შუშანიკის რა თვისება ჩანს იაკობის სიტყვებში,, ჩვენი არა ხოლო დედოფალი იყავ, არამედ ჩუენ ყოველთა ვითარცა შვილთა გუხედევდ.,,? (1)ა)ერთგულებაბ)მზრუნველობაგ)სიმტკიცე5.იაკობის აზრით, რატომ უნდა გაწიროს მცველად მიჩენილმა მსახურმა შუშანიკისთვის თავი? (1)ა)რადგან ეს მისი მოვალეობაა.ბ)რადგან მცველი შუშანიკის გაზრდილიაგ)რადგან იგი ქრისტიანია.6.ვის წინააღმდეგ ომებში მონაწილეობდა ვარსქენი?(1)ა)ბიზანტიელთაბ)სომეხთაგ)სპარსთა7.რას ნიშნავს სიტყვა ტარიგი? (1)ა)ბორკილებსბ)თილისმასგ)სამსხვერპლო კრავს8.სად ითხოვა შუშანიკმა დაკრძალვა? (1)ა) ეკლესიის ეზოშიბ)საგვარეულო სასაფლაოზეგ)სასახლის ეზოში,,აბოს წამება,,9.რამდენი წლის ისტორია აქვს, ავტორის თქმით, ქრისტიანობას ქართლში?(1)ა)ოთხასისბ)რვაასისგ)ხუთასის10.იოანე საბანისძის აზრით, ბერძენთა გარდა, ვის ებოძა ქრისტიანული სარწმუნოება?ა) კაბადოკიელებს, ბ)სომხებს, გ)ქართველებს.11.რომელ ბიბლიურ პერსონაჟს ადარებს აბოს იოანე საბანისძე, როდესაც მის საქართველოში ჩამოსვლაზე ლაპარაკობს? (1)ა)აბრაამს, ბ)იაკობს, გ)მოსეს.12.რატომ მოინათლა აბო ხაზარეთში? (1)ა)პოლიტიკური ინტერესების გამობ)რადგან იქ არაბთა რისხვა ვერ მისწვდებოდაგ)რადგან მოუნათლავი აფხაზეთში ვერ გადავიდოდა.13.რა მიზნით მოუქნიეს ჯალათებმა აბოს მახვილი სამჯერ? (1)ა)ამირას გულის მოსაგებადბ)მისი რწმენის შესარყევადგ)ხალხის შესაშინებლად14.აბოს როგორ სულიერ მდგომარეობას გამოხატავს სიტყვები ,,მე არა მხოლოდ ტანჯვად გამზადებულ ვარ , არამედ სიკვდიდმცა,,? (1)ა) მტკიცედაა, ბ)ნანობს., გ)სასოწარკვეთილია15. რა ერქვა ადგილს სადაც ცხედარი დაწვეს? (1)ა) კბოდე, ბ)საგოდებელი გ)სადილეგო16.რა სასწაული იხილეს თბილისელებმა აბოს წამების მეორე დღეს? (1)ა) დიდი მიწისძვრა მოხდა, ბ)კაშკაშა ვარსკვლავი ამობრწყინდა, გ)ცაზე ცისარტყელა გაჩნდა.გიორგი მერჩულე,, გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება,,17.რომელი ფრაზა გამოხატავსგრიგოლის როგორც სულიერ, ისე ფიზიკურ სრულყოფილებასა),,გუამითა მრთელ და სულითა უბიწო.,, (1)ბ),,უბრალოი ხელითა და წმინდაი გულითა,,გ)ხილვითა დიდ , ხორცითა თხელ,,18.რისთვის მიაშურა გრიგოლმა ,, უქმსა მას მას უდაბნოსა,,? (1)ა)მატერიალური სიმდიდრის დასაგროვებლადბ)არქიმანდრიტი რომ გამხდარიყოგ),,ზეთი განუპარველი რომ დაეგროვებინა,,19. რა არჩევანის წინაშე დადგა ზენონი, როდესაც ,,უკეთური კაცის მოკვლაზე მიდგა საქმე?1ა) მამაკაცური ღირსება დაეცვა ,თუ სული გადაერჩინა.ბ)თავი მოეკლა თუ ,,უკეთური კაცი. ,,გ)საკუთარი და მოეკლა თუ,, უკეთური კაცი,,20. გრიგოლის აზრით, ვის უქმნის სდაფრთხეს ,,სიძვის დიაცი,,? (1)ა)აშოტ კურაპალატს, ბ)დედოფალს, გ)საკუთარ სულს.21.რით ახსნა საბა იშხნელმა ბაგრატ კურაპალატის წინაშე გამოუცხადებლობა? (1)ა)იმით, რომ ბაგრატს პატივს არ სცემდა.ბ)იმით ,რომ ორ ბატონს ერთდროულად ვერ დაემორჩილებოდა.გ)მოუცლელობით.22ჯავახეთის კრების ეპიზოდის მიხედვით, რა უმძიმესი არჩევანის წინაშე დააყენებდა გრიგოლი ეფრემს , თუ ეს უკანასკნელი მას შეეწინააღმდეგებოდა? (1)ა) გრიგოლი მისი მოძღვარი აღარ იქნებოდა.ბ)ეფრემს ტაო- კლარჯეთს დაატოვებინებდაგ)საქვეყნოდ შერისხავდა23. ჯავახეთის კრებაზე განსაკუთრებით ვინ ეწინააღმდეგებოდა არსენის კათალიკოსად კურთხევას? (1)ა)გაგრიელი, ბ) გუარამ მამფალი, გ)ზენონი.24. რას ემსგავსება მონაგებთა დატევება ადამიანებისთვის? (1)ა)ქვეყნიერების დასასრულს. ბ)სისხლის დაღვრას, გ)დიდ უბედურებას25.როგორ აპირებდა ცქირი გრიგოლის თავიდან მოცილებას? (1)ა)დაჭერით, ბ)მასთან დალაპარაკებით, გ) მოკვლითშოთა რუსთაველი ,, ვეფხისტყაოსანი ,,26. რას ნიშნავს,, დათმობა,, , რასაც რუსთაველი მიჯნურისათვის აუცილებელ თვისებად მიიჩნევს? (1)ა)დათმობას, ბ)თავშეკავებულობას, გ)მოთმენას27. რა არის, როსტევანის აზრით , ყველა ჭირზე უარესი? (1)ა)მარტოსულობა, ბ) სიბერე. გ) სიღარიბე.28.ჩამოთვლილი აფორიზმებიდან რომელი არ ეკუთვნის შოთა რუსთაველს? (1)ა),, გველსა ხვრელით ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი ,,ბ),,მოყვარეს პირში უზრახე, მტერს პირს უკანაო,,გ),,ოდეს ტურფა გაიაფდეს არღარა ღირს არცა ჩირად,,29ვის არიგებს თინათინი შემდეგი სიტყვებით,, კაცმან საქმე მოიგვაროს, ვეჭვ ჭმუნვასა ესე სჯობდეს,, (1)30. როგორ დაასრულებს სიცოცხლეს ნესტანის მამიდა დავარი? (1)ა) ავადმყოფობით მოკვდება, ბ)თავს მოიკლავს, გ)მეფეს მოკლავს.31.რა მართალი არაკი წერია ჩინეთში ქვაზე?(,,ვეფხისტყაოსანი)“132.რატომ მოიწყინა მეფე როსტევანმა თინათინის გამეფებასთან დაკავშირებულ ნადიმზე?133.რას ამსგავსებს ტარიელი ნესტანს?34.დაასრულეთ სტრიქონი:,,შენ არ გატეხა კარგი გჭირს........... 1.35გაიხსენეთ სტრიქონები ,,ვეფხისტყაოსნის“ პროლოგიდან , რომელშიაც რუსთაველიამოხსენიებული. (2)36.ვინ აცხადებს ,,ვეფხისტყაოსანში’’, რომ ღმერთი კეთილის შემოქმედია და ბოროტებასარ შექმნიდა (1)37. დასვით სასვენი ნიშნები:ხშირი ბურუსი რომელიც დაბლა ჩამოწოლილიყო ძალზე აბნელებდა იქაურობას.(2)38.გაასწორეთ შეცდომა :მომეწონა ორი ფერწერული ტილო, რომელიც ფიროსმანის მიერ იყო დახატული.(1)37 აირჩიეთ და დაწერეთ ერთ- ერთი თხზულება (10)1.,, გველსა ხვრელით ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი,,2. შუშანიკის დახასიათება3. გრიგოლ ხანძთელის დახასიათება4.,,ვეფხისტყაოსნის „ პროლოგი3. ,,თუ კაცსა ცოდნა არა აქვს, გასტანჯავს წუთისოფელი,,მეთორმეტე კლასის ტესტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
ტესტები1.რომელ წინადადებაშია სტილისტური ხარვეზი?ა)მძღოლმა დროულად მოახდინა ავტომანქანის დამუხრუჭება.ბ)კაცი ის არის, ვიმც მამულს გამოადგება შვილადაგ)მკვდრად იგი თქმულა, ვისაც აქ სახელი არ დარჩენიად)რაც სიძულვილმა გააცამტვერა, მას სიყვარული აღადგენს ისევ.2.რომელ წინადადებაშია სწორად დასმული სასვენი ნიშნები?ა)ხშირი ბურუსი რომელიც დაბლა ჩამოწოლილიყო, ძალზე აბნელებდა იქაურობას.ბ)ხშირი ბურუსი, რომელიც დაბლა ჩამოწოლილიყო ძალზე აბნელებდა იქაურობას.გ)ხშირი ბურუსი, რომელიც დაბლა ჩამოწოლილიყო, ძალზე აბნელებდა იქაურობას.დ)ხშირი ბურუსი რომელიც, დაბლა ჩამოწოლილიყო , ძალზე აბნელებდა იქაურობას.3.მოწმინდა თუ მოსწმინდა?ა)დედამ შვილს თვალზე ცრემლი მოწმინდა.ბ)დედამ შვილს თვალზე ცრემლი მოსწმინდა.4.რომელია სწორი ფორმა?ა)შემჯდარან წიწილები დედის ფრთებქვეშ და ისვენებენ.ბ)შემსხდარან წიწილები დედის ფრთებქვეშ და ისვენებენ.5.რომელია სწორი ფორმა?ა)ჩემ მიერ დაწერილია ხუთასი ლექსიბ)ჩემს მიერ დაწერილია ხუთასი ლექსი6.რომელია არასწორი ფორმა ?ა)დამიხატია, ბ) დამიწერია, გ) დამიბამს, გ)დამიხატავს.7)რათა თუ რადგან?ა)გიორგი ბეჯითად სწავლობდა, ......... გამოცდები წარმატებით ჩაებარებინა.ა)რათა, ბ)რადგან.8)შემოხაზეთ სწორი ფორმა:ა) უგულებელვყოფ, ბ) ვუარყოფ, გ) თანავმშრომლობ,დ)ვუზრუნველყოფ.9.რომელია არასწორი ფორმა?ა)ანთავისუფლებს, ბ)ავითარებს, გ)ასხვავებს, დ)აღიარებს10.რომელია ქვემდებარული დამოკიდებული წინადადება?ა)მკვდრად იგი თქმულა, ვისაც აქ სახელი არ დარჩენია.ბ)რაც სიძულვილმა გააცამტვერა, მას სიყვარული აღადგენს ისევ.გ)ონისე დარწმუნდა, რომ მომავლები მოხევეები უნდა ყოფილიყვნენ.დ)გიორგი იმაზე ფიქრობდა, თუ როგორ გახმარებოდა მეგობარს.11.გაიხსენეთ დავით კლდიაშვილის მოთხრობა,, სამანიშვილის დედინაცვალი „,,ისედაც მწირ ლუკმაზე შეჩვეულ კუჭს რომ კიდევ უფრო მწირ ლუკმაზე შეჩვევა არ დასჭირვებოდა“, რა მოიფიქრა პლატონმა?ა)მამას მაშვლად დაუდგა.ბ)გადაწყვიტა მეტი ეშრომა.გ)ეკლესიური გახდად)შვილები დაასაქმა.12.რატომ არ სურს პლატონს კირილესთან ერთად მოგზაურობა?ა) კირილემ ბევრი ლაპარაკი იცის,ბ) კირილე ჩხუბის მოყვარულია,გ)კირილეს არ უნდა, რომ პლატონმა სადედინაცვლო ნახოს.დ)კირილე ცინიკოსია13.რომელი ნაწარმოებიდანაა სიტყვები, რომლებიც ეპიგრაფად უძღვის ნიკო ლორთქიფანიძის მოთხრობას ,, შელოცვა რადიოთი“?,, რას მაქნევდით, რა გინდოდათ, ერთმანეთსა რითა ვგვანდით,თქვენ მორჭმულნი თამაშობდით, ჩვენ მტირალნი ღაწვთა ვბანდით“ა),,ვეფხისტყაოსნიდან“. ბ),, დავითიანიდან“, გ)ლექსიდან ,, ჩემი ლოცვა“,დ)სახარებიდან14.ვინ დააფასა ელი გორდელიანი?ა)ქართველმა იერონიმე შვინდაძემ, ბ) რუსმა ბორენკოვმა, გ) ინგლისელმა ჰექსლეიმ, დ) ამერიკელმა ბრომლეიმ.15.რისი სიმბოლოა ელი გორდელიანი ნიკო ლორთქიფანიძის ნაწარმოებში ,, შელოცვა რადიოთი“?ა)საქართველოს, ბ)მშვენიერების, გ)ნიჭიერების, დ)სიყვარულის.16. რაზე მიგვანიშნებს ის, რომ ელი გორდელიანს ვაჟიშვილი დარჩა და ის, სავარაუდოდ,ძიძასთან იზრდება სოფელში?ა)იმაზე, რომ ქართული სული არ გადაშენდება და ქართულ ტრადიციებზე კვლავ აღიზრდება ქართველი.ბ)იმაზე მიგვანიშნებს , რომ საქართველოს მომავალს საფრთხე ემუქრება.გ)რომ დედამ შვილი არ უნდა მიატოვოს.გ)რომ შვილი დედის გარეშეც გაიზრდება.17.რა არის მთავარი სათქმელი გიორგი ლეონიძის ლექსისა ,, ყივჩაღის პაემანი’?ა) სიყვარული არ კვდება,ბ),,დიდ მტერს კაცი ან შეეხვეწება, ან გადაეხვეწება“გ),,ცოტასა და ცუდ მტერს უნდა უფრთხილდეს კაცი’დ)შურისძიება სულმოკლე ადამიანს შეუძლია.18.რომელი ლექსიდანაა სტრიქონები?,, მოდი გეძახი ათას წლის მერე,დამნაცროს ელვამ შენი ტანისა,ვარდის ფურცლობის ნიშანი არისდა დრო ახალი პაემანისა“ა)ლეონიძის ,, ყივჩაღის პაემანი“, ბ)პაოლო იაშვილის ,, პოეზია,გ)გალაკტიონის,,უსიყვარულოდ“, დ)ანა კალანდაძის,,მოდიოდა ნინო მთებით“19 რა მხატვრული ხერხია ,,როგორც ხმალი ძმებო ტამერლანისა, სიყვარული ისე დამჯახებია“? ა)შედარება, ბ) ეპითეტი, გ)გაპიროვნება, დ)მეტაფორა.20.ვის ეკუთვნის ლექსი ,, ნინოწმინდის ღამე“?ა)გალაკტიონ ტაბიძეს, ბ) გიორგი ლეონიძეს, დ)ბესარიონ ბაბაშვილს, დ) ანა კალანდაძეს.20.რა მხატვრული ხერხია მოცემულ სტრიქონში:,,შენი ტუჩები ისე ტკბილია, როგორც ბადაგი დადუღებისას“ ა)ეპითეტი, ბ)შედარება, გ) ჰიპერბოლა, დ) გაპიროვნება.21.რა თვისებებით აღწევს ჯაყო თავის მიზნებს?ა) ეშმაკობით და ძალადობით, ბ)განათლებით, გ)შრომისმოყვარეობით, დ)პიროვნული მომხიბვლელობით22.ვინ არის ,, წიგნის ჩრჩილი“, ,, განათლებული ქათამი“, ქაჩალი თაგვი“, ნავექილარი და ნათავადარი? ა)თეიმურაზ ხევისთავი, ბ)ჯაყო ჯივაშვილი, ბ)ნახუცარი ივანე, დ)ნინიკა.23. ვის ადარებს მიხეილ ჯავახიშვილი თეიმურაზ ხევისთავს ნაწარმოების დასასრულს?ა) დაყუდებულ შიო მღვიმელს, ბ)იოანე ზედაზნელს, გ)დავით გარეჯელს, დ) ილიას განდეგილს.24.რომელი პერსონაჟის შესახებ წერს ჯავახიშვილი:,, ბანჯგვლიანი დათვი პირგაპარსულ მაიმუნს დაემსგავსა“ა) ჯაყოს, ბ) თეიმურაზის, გ)ნინიკას, დ) ივანეს.25.რითაა უჩვეულო გალაკტიონის თოვლი?ა) იისფერია, ბ) ლილისფერია, გ) გამჭვირვალეა, დ)ლურჯია26.რით დაძლია სიკვდილი გალაქტიონმა ლექსში,, მთაწმინდის მთვარე“? ა) პოეზიით, ბ)რწმენით, გ)სიყვარულით, დ)მამულიშვილობით27.რა ფერია გალაკტიონისათვის ,,სიკვდილის გზა’?ა)შავი, ბ) ვარდისფერი, გ)ცისფერი, დ)ლურჯი.28. რომელი ლექსის შესახებ წერდა გალაკტიონი: ეს ლექსი, როგორც ერთადერთი გასაღებთაგანი ჩემი პოეზიისა, საკმარისად შესწავლილი არ არის? ა),, მე და ღამის“,ბ) ,, მთაწმინდის მთვარის“,გ) ,, ლურჯა ცხენების“, დ),, შერიგების“29.რომელი ლექსიდანაა სტრიქონები:,,დიდი ხნიდან საიდუმლოს მეც ღრმად გულში დავატარებ, არ ვუმჟღავნებ ქვეყნად არვის ნიავსაც კი არ ვაკარებ „ა),, მთაწმინდის მთვარე“, ბ),, მე და ღამე „გ),, ქებათა ქება ნიკორწმინდას“, დ),, შერიგება“30.,,შემოიჭრება სიონში სხივი და თეთრ ოლარებს ააელვარებს“– წერს გალაქტიონი ლექსში,, სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში’ განმარტეთ ოლარი.ა)მღვდლის სამოსლის ნაწილი,ბ)ხალიჩა,გ)თეთრი ვარდი, დ)თეთრი ფარდაგი.31.ლექსში ,, სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“ გალაკტიონ ტაბიძე წერს :,, დედაო ღვთისავ, მზეო მარიამ,როგორც ნაწვიმარ სილაში ვარდი,ჩემი ცხოვრების გზა სიზმარიადა შორეული ცის სილაჟვარდე“რას უწოდებს ავტორი თავისი ცხოვრების გზას?ა)ნაწვიმარ სილას, ბ)ვარდს- ნაწვიმარ სილაში, გ)შორეულ ცას, დ)შორეული ცის სილაჟვარდეს.32გაიხსენეთ, რას უწოდებს ავტორი თავის თავს ლექსში ,, სილაჟვარდე ანუ ვარდი სილაში“ა)დაჭრილ გედს, ბ)ოცნების ბაღს, გ)წამებულ ყმაწვილს, დ)დაღლილ ყმაწვილს.33. გალაკტიონ ტაბიძე უმძიმეს სულიერ მდგომარეობაზე წერს და ღვთისმშობელს მიმართავს:,,დასტკბი, ასეა ყველა მგოსნები?შენს მოლოდინში ასეა ყველა?“რა არის ტექსტის მიზანი?ა)პირადი მდგომარეობის გამოხატვა. ბ)პირად მდგომარეობაზე აპელირება. გ)პირადი მდგომარეობის განზოგადება, დ) პირადი პერსპექტივის ხილვა.34რა არის ,, ბედით დაწყევლილი გზა?“ა)ავტორის ცხოვრების გზა, ბ)ავტორის ცხოვრების ბოლო ჟამი, გ)ცხოვრება, რომელიც ,,ყველა მგოსნისთვის ‘’ასეთია.დ)გზა, რომელზედაც ავტორს სწრაფი ცხენები გააქანებენ.35.როგორი შემოქმედებითი დამოკიდებულება აისახება ლექსის ,,ქებათა ქება ნიკორწმინდას“პირველსავე წინადადებაში?( მაქვს მკერდს მიდებული ქნარი, როგორც მინდა“)ა)თავისუფალი, ბ)ყოვლისმომცველი, გ)მიზანმიმართული ლექსის თემის მიმართ,დ)პრიორიტეტული ლექსში მეტაფორების გამოყენების მიმართ.36.გალაკტიონ ტაბიძე წერს:,, მკვიდრად ააშენა, ვინაც ააშენადა ცით დაამშვენა დიდი ნიკორწმინდა“ვის ახსენებს ავტორი?ა)ნიკორწმინდის მშენებელს, ბ)ნიკორწმინდის მომხატველს, გ)ნიკორწმინდის არქიტექტორს,დ)ნიკორწმინდის სულიერ მამებს.37.გალაკტიონი წერს: ,, რა განძი გვქონია, რა მხნე, რა მდიდარი.ჟღერს ქვის ჰარმონია, დარობს რამდი დარი“რას წარმოადგენს ,ავტორის თქმით , ნიკორწმინდა?ა)საუნჯეს, ბ)მხნეობის წყაროს, გ)ქვის ღაღადს, დ)ერის სიმდიდრის გამოხატულებას,38.განმარტეთ ,, მზერა ქართულია სივრცის დაუნჯებით“ა)ავტორი წერს ტაძრის მიმართ ქართველთა სიყვარულზე,ბ)ავტორი წერს ქართველთა ნიჭიერებაზე,გ)ავტორი მიანიშნებს ქართველთა შემოქმედებითი შრომის უნარსა და შესაბამის შედეგზე.39.ტიციან ტაბიძე წერს:,, მე არ ვწერ ლექსებს, ლექსი თვითონ მწერს...“განმარტეთ ,, ლექსი თვითონ მწერს“ა)პოეზია მთავარი ღირებულებაა,ბ)დღე, როცა პოეტი ლექსს არ ქმნის დაკარგულია,გ)პოეზია პოეტის არსებას მოიცავს,დ)პოეზია პოეტის არსებას განსაზღვრავს40.ვის უძღვნა ტიციან ტაბიძემ ლექსი ,, ანანურთან“ა)ოლია ოკუჯავას, ბ) თამუნია წერეთელს, გ) ათაბაგის ქალს, დ)დედას41.. დაწერეთ ერთ-ერთი თხზულება: (10)არსაკიძის დახასიათებამეფე გიორგის დახასიათებამეთერთმეტე კლასის ტესტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
1.ვის ეკუთვნის ლექსი ,,გოგჩა,,? (1)ა)ალექსანდრე ჭავჭავაძეს, ბ)გრიგოლ ორბელიანს, გ) ნიკოლოზ ბარათაშვილს2. რისი სიმბოლოა მერანი ნიკოლოზ ბარათაშვილის ლექსში? (1)ა) დაუმორჩილებელი სულის, ბ)ისტორიის ძნელბედობის, გ)ბედისწერის3.ვის ეკუთვნის სიტყვები,, არს მწუხარება სულისა , არ აქვს ნუგეში რომელსა,,. (1)ა) გრიგოლ ორბელიანს, ბ)ნიკოლოზ ბარათაშვილს, გ)ალერქსანდრე ჭავჭავაძეს4. რომელ რელიგიურ დღესასწაულს დაემთხვა ოთარაანთ ქვრივის გარდაცვალება? (1)ა)აღდგომას, ბ)გიორგობას,გ)შობას .5,, მგზავრის წერილების,, მიხედვით რატომ არ მოსწონდა ხალხს თერგდალეულები? (1)ა)ისინი გარუსებულები იყვნენ, ბ)ისინი გაუნათლებლები იყვნენ, გ)უმიზეზოდ6.ჩამოთვლილთაგან რომელ პრობლემას არ შეხებია ილია ჭავჭავაძე ,,ოთარაანთ ქვრივში,,(1)ა)გაუცხოებას ადამიანსა და ბუნებას შორის,ბ)გაუცხოებას დედა-შვილს შორის, გ)გაუცხოებას სოციალურ ფენებს შორის.7.რატომ ეჯავრებოდა ლუარსაბს სტუმრის მოსვლა? (1)ა)ადამიანებთან ურთიერთობა არ უყვარდა.ბ)არ უნდოდა მისი სახლი ვინმეს ენახაგ)ტანთ ჩაცმა ეზარებოდა.8 .რას ადარებს ლუარსაბი ადამიანს? (1)ა)ძირგავარდნილ ფიალას, ბ) ძირგავარდნილ ჯამს, გ)ძირგავარდნილ ქვევრს.9.ვის უძღვნა აკაკიმ ლექსი ,, განთიადი,,? (1)ა)გიორგი ერისთავს, ბ) დიმიტრი ყიფიანს, გ)ივანე მაჩაბელს.10.რატომ იტვირთა ბათუ აფხაზმა ზია- ხანუმის დავალების შესრულება? (1)ა)საფარ-ბეგმა სთხოვა, მის მაგივრად წასულიყო.ბ)ზია- ხანუმს ეტრფოდაგ)ძუძუმტეს გაუფრთხილდა11.საფარ-ბეგის უკადრისი საქციელით თავზარდაცემულმა ბათუმ სტუმართან არ გამოხატა თავისი სულიერი მდგომარეობა.. ბათუს ხასიათის რა თვისება ჩანს ამ ეპიზოდში? (1)ა)თავშეკავებულობა, ბ)ლაჩრობა. გ)უნიათობა12. რატომ მოიკლა გამზრდელმა თავი? (1)ა)ვაჟკაცობის დასამტკიცებლად, ბ)ნამუსის განსაწმენდად.გ)გაზრდილის დასატანჯად.13. ილიას ,,პოეტის ,, მიხედვით, რა არის პოეტის დანიშნულება? (1)ა)ერის წინამძღოლობა, ბ)საკუთარი გრძნობების ასახვა. გ)ხალხისთვის სიამოვნების მინიჭება14.გაიხსენეთ პოემა ,,განდეგილი,, და უპასუხეთ შეკითხვებს. (2)ა)რატომ განერიდა მწირი წუთისოფელს?ბ)ვინ წარმოუდგება აფორიაქებულ განდეგილს მწყემსი ქალის სახით?15. შეაფასეთ საფარ- ბეგის ქმედება. ის ორჯერ ინანიებს შეცდომას. უნდა მიეტევოს თუ არა მას? რატომ? (3)16. .რატომ მოკლა ხევისბერმა შვილი? შეაფასეთ მისი ქმედება . თქვენ როგორ მოიქცეოდით?(3)17. როგორ მოიქცა ონისე, შეაფასეთ მისი ქმედება (2)18.გაასწორეთ ტექსტში დაშვებული შეცდომები (17)ალექსანდრეს ბაღის ტერიტორიაზე ბევრი ხნის განმავლობაში ყაბახი იყო.მე-19-ე საუკუნის 40-ან წლებში აქ სამხედრო ობიექტი განათავსეს, მოგვიანებით კი ამ ადგილას ბაღის გაშენება გადაწყდა.1865 წელს თბილისში საზეიმოდ გაიხსნა პირველი საზოგადოებრივი ბაღი რომელსაც ალექსანდრეს სახელი უწოდეს.ბაღი გაშენდა არქიტექტორი ოტო სიმონსონის პროექტით.სიმონსონი პეტერგურგის სამხატვრო აკადემიის აკადემიკოსი იყო.მისი დაპროექტებულია არაერთი შენობა, რომელიც დღესაც დგას და ამშვენებს ჩვენ დედაქალაქს. მარტო მოსწავლეთა რესპუბლიკური სასახლის დასახელებაც საკმარისია, რადგან მისი დამსახურება წარმოვაჩინოთ.საგანგებოთ ბაღისათვის დაპროექტებული საგამოფენო პავილიონები რესტორანი შადრევანები განსაკუთრებულ ელფერს ძენდა მას.ის როგორც ევროპული ყაიდის ბაღი რეგულარული დაგეგმარებისა იყო და მანამდე არსებულ თავ-შეყრის ადგილებს არ გავდა.19 . შეარჩიეთ და დაწერეთ ერთ- ერთი თხზულება :(10)1. ოთარაანთ ქვრივის დახასიათება2. ხევისბერი გოჩას დახასიათება3. დაახასიათეთ გუგუადაახასიათეთ ძიძიაროგორია ურთიერთობა ცოლ-ქმარს შორის ,რა განაპირობებს ასეთ ურთიერთობას შეაფასეთ მათი ქმედება , იმსჯელეთ, თქვენ როგორ მოიქცეოდით?
მეათე კლასის ტესტები ქართულ ენასა და ლიტერატურაში
მეათე კლასის ტესტები
ქართული ლიტერატურა (1).
1.რატომ ითხოვა სპარსეთიდან დაბრუნებულმა ვარსქენმა აზნაურების შვილებისა და მსახურების მიგებება?ა)ქვეყანაში ერთგულივით რომ შესულიყო.ბ)მათთვის ახალი ამბავი სწრაფად რომ ეცნობებინა.გ)საზოგადოებისათვის ძალაუფლება რომ დაენახვებინა.2.ვინ გააგებინა შუშანიკს ქმრის გამაზდეანების ამბავი? (1)ა)დიაკონმაბ)მსახურმაგ)სპარსმა კაცმა3. რატომ არ მოაბანინა სახეზე შემხმარი სისხლი შუშანიკმა იაკობს? (1)ა)უნდოდა, რომ ყველას ენახა ვარსქენის სისასტიკებ)თვითონვე უნდოდა ამის გაკეთებაგ)სისხლი ცოდვებისაგან განწმენდის სიმბოლოდ მიაჩნდა.4.შუშანიკის რა თვისება ჩანს იაკობის სიტყვებში,, ჩვენი არა ხოლო დედოფალი იყავ, არამედ ჩუენ ყოველთა ვითარცა შვილთა გუხედევდ.,,? (1)ა)ერთგულებაბ)მზრუნველობაგ)სიმტკიცე5.იაკობის აზრით, რატომ უნდა გაწიროს მცველად მიჩენილმა მსახურმა შუშანიკისთვის თავი? (1)ა)რადგან ეს მისი მოვალეობაა.ბ)რადგან მცველი შუშანიკის გაზრდილიაგ)რადგან იგი ქრისტიანია.6.ვის წინააღმდეგ ომებში მონაწილეობდა ვარსქენი?(1)ა)ბიზანტიელთაბ)სომეხთაგ)სპარსთა7.რას ნიშნავს სიტყვა ტარიგი? (1)ა)ბორკილებსბ)თილისმასგ)სამსხვერპლო კრავს8.სად ითხოვა შუშანიკმა დაკრძალვა? (1)ა) ეკლესიის ეზოშიბ)საგვარეულო სასაფლაოზეგ)სასახლის ეზოში,,აბოს წამება,,9.რამდენი წლის ისტორია აქვს, ავტორის თქმით, ქრისტიანობას ქართლში?(1)ა)ოთხასისბ)რვაასისგ)ხუთასის10.იოანე საბანისძის აზრით, ბერძენთა გარდა, ვის ებოძა ქრისტიანული სარწმუნოება?ა) კაბადოკიელებს, ბ)სომხებს, გ)ქართველებს.11.რომელ ბიბლიურ პერსონაჟს ადარებს აბოს იოანე საბანისძე, როდესაც მის საქართველოში ჩამოსვლაზე ლაპარაკობს? (1)ა)აბრაამს, ბ)იაკობს, გ)მოსეს.12.რატომ მოინათლა აბო ხაზარეთში? (1)ა)პოლიტიკური ინტერესების გამობ)რადგან იქ არაბთა რისხვა ვერ მისწვდებოდაგ)რადგან მოუნათლავი აფხაზეთში ვერ გადავიდოდა.13.რა მიზნით მოუქნიეს ჯალათებმა აბოს მახვილი სამჯერ? (1)ა)ამირას გულის მოსაგებადბ)მისი რწმენის შესარყევადგ)ხალხის შესაშინებლად14.აბოს როგორ სულიერ მდგომარეობას გამოხატავს სიტყვები ,,მე არა მხოლოდ ტანჯვად გამზადებულ ვარ , არამედ სიკვდიდმცა,,? (1)ა) მტკიცედაა, ბ)ნანობს., გ)სასოწარკვეთილია15. რა ერქვა ადგილს სადაც ცხედარი დაწვეს? (1)ა) კბოდე, ბ)საგოდებელი გ)სადილეგო16.რა სასწაული იხილეს თბილისელებმა აბოს წამების მეორე დღეს? (1)ა) დიდი მიწისძვრა მოხდა, ბ)კაშკაშა ვარსკვლავი ამობრწყინდა, გ)ცაზე ცისარტყელა გაჩნდა.გიორგი მერჩულე,, გრიგოლ ხანძთელის ცხოვრება,,17.რომელი ფრაზა გამოხატავსგრიგოლის როგორც სულიერ, ისე ფიზიკურ სრულყოფილებასა),,გუამითა მრთელ და სულითა უბიწო.,, (1)ბ),,უბრალოი ხელითა და წმინდაი გულითა,,გ)ხილვითა დიდ , ხორცითა თხელ,,18.რისთვის მიაშურა გრიგოლმა ,, უქმსა მას მას უდაბნოსა,,? (1)ა)მატერიალური სიმდიდრის დასაგროვებლადბ)არქიმანდრიტი რომ გამხდარიყოგ),,ზეთი განუპარველი რომ დაეგროვებინა,,19. რა არჩევანის წინაშე დადგა ზენონი, როდესაც ,,უკეთური კაცის მოკვლაზე მიდგა საქმე?1ა) მამაკაცური ღირსება დაეცვა ,თუ სული გადაერჩინა.ბ)თავი მოეკლა თუ ,,უკეთური კაცი. ,,გ)საკუთარი და მოეკლა თუ,, უკეთური კაცი,,20. გრიგოლის აზრით, ვის უქმნის სდაფრთხეს ,,სიძვის დიაცი,,? (1)ა)აშოტ კურაპალატს, ბ)დედოფალს, გ)საკუთარ სულს.21.რით ახსნა საბა იშხნელმა ბაგრატ კურაპალატის წინაშე გამოუცხადებლობა? (1)ა)იმით, რომ ბაგრატს პატივს არ სცემდა.ბ)იმით ,რომ ორ ბატონს ერთდროულად ვერ დაემორჩილებოდა.გ)მოუცლელობით.22ჯავახეთის კრების ეპიზოდის მიხედვით, რა უმძიმესი არჩევანის წინაშე დააყენებდა გრიგოლი ეფრემს , თუ ეს უკანასკნელი მას შეეწინააღმდეგებოდა? (1)ა) გრიგოლი მისი მოძღვარი აღარ იქნებოდა.ბ)ეფრემს ტაო- კლარჯეთს დაატოვებინებდაგ)საქვეყნოდ შერისხავდა23. ჯავახეთის კრებაზე განსაკუთრებით ვინ ეწინააღმდეგებოდა არსენის კათალიკოსად კურთხევას? (1)ა)გაგრიელი, ბ) გუარამ მამფალი, გ)ზენონი.24. რას ემსგავსება მონაგებთა დატევება ადამიანებისთვის? (1)ა)ქვეყნიერების დასასრულს. ბ)სისხლის დაღვრას, გ)დიდ უბედურებას25.როგორ აპირებდა ცქირი გრიგოლის თავიდან მოცილებას? (1)ა)დაჭერით, ბ)მასთან დალაპარაკებით, გ) მოკვლითშოთა რუსთაველი ,, ვეფხისტყაოსანი ,,26. რას ნიშნავს,, დათმობა,, , რასაც რუსთაველი მიჯნურისათვის აუცილებელ თვისებად მიიჩნევს? (1)ა)დათმობას, ბ)თავშეკავებულობას, გ)მოთმენას27. რა არის, როსტევანის აზრით , ყველა ჭირზე უარესი? (1)ა)მარტოსულობა, ბ) სიბერე. გ) სიღარიბე.28.ჩამოთვლილი აფორიზმებიდან რომელი არ ეკუთვნის შოთა რუსთაველს? (1)ა),, გველსა ხვრელით ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი ,,ბ),,მოყვარეს პირში უზრახე, მტერს პირს უკანაო,,გ),,ოდეს ტურფა გაიაფდეს არღარა ღირს არცა ჩირად,,29ვის არიგებს თინათინი შემდეგი სიტყვებით,, კაცმან საქმე მოიგვაროს, ვეჭვ ჭმუნვასა ესე სჯობდეს,, (1)30. როგორ დაასრულებს სიცოცხლეს ნესტანის მამიდა დავარი? (1)ა) ავადმყოფობით მოკვდება, ბ)თავს მოიკლავს, გ)მეფეს მოკლავს.31.რა მართალი არაკი წერია ჩინეთში ქვაზე?(,,ვეფხისტყაოსანი)“132.რატომ მოიწყინა მეფე როსტევანმა თინათინის გამეფებასთან დაკავშირებულ ნადიმზე?133.რას ამსგავსებს ტარიელი ნესტანს?34.დაასრულეთ სტრიქონი:,,შენ არ გატეხა კარგი გჭირს........... 1.35გაიხსენეთ სტრიქონები ,,ვეფხისტყაოსნის“ პროლოგიდან , რომელშიაც რუსთაველიამოხსენიებული. (2)36.ვინ აცხადებს ,,ვეფხისტყაოსანში’’, რომ ღმერთი კეთილის შემოქმედია და ბოროტებასარ შექმნიდა (1)37. დასვით სასვენი ნიშნები:ხშირი ბურუსი რომელიც დაბლა ჩამოწოლილიყო ძალზე აბნელებდა იქაურობას.(2)38.გაასწორეთ შეცდომა :მომეწონა ორი ფერწერული ტილო, რომელიც ფიროსმანის მიერ იყო დახატული.(1)37 აირჩიეთ და დაწერეთ ერთ- ერთი თხზულება (10)1.,, გველსა ხვრელით ამოიყვანს ენა ტკბილად მოუბარი,,2. შუშანიკის დახასიათება3. გრიგოლ ხანძთელის დახასიათება4.,,ვეფხისტყაოსნის „ პროლოგი3. ,,თუ კაცსა ცოდნა არა აქვს, გასტანჯავს წუთისოფელი,
8 კლასი1)ნ.დუმბაძის „პატარა ბიჭი გოლგოთაზე“ -ს მიხედვით რატომ გაუჭირდა პატარა ბიჭს მამის ცნობა? როგორ იმოქმედა მასზე ამგვარ მდგომარეობაში მყოფი მამის დანახვამ? რა ამოიკითხა დასახიჩრებულ მამის ღიმილში ბიჭმა? რატომ არავის უთხრა მან მამამისთან შეხვედრის შესახებ?2)გაიხსენე რ.ინანიშვილის მოთხრობა- „ფრთხებიან ყვავები დამბაჩის ხმაზე’’ სად დაროდის ხდება ნოველაში აღწერილი ამბავი? რამდენ ხანს გრძელდება იგი?ვინ არიან აქ წარმოდგენილი პერსონაჟებიდან როს ნიადაგზე წარმოიშვა მათ შორის კონფლიქტი? როგორ ფიქრობთ რატომ უთმობს ავტორი ამდენ დროს ვიტგენშტეინის პერსონაჟის გაცნობას?
3)გაიხსენე გ.ლეონიძის მოთხრობა „მარიტა“ - თქვენი აზრით რატომ დაიცვეს მარიტა თანასოფლელებმა? რატომ არ გამოაჩინა მწერალმა ბრბოში კონკრეტული სახეები, რომლებიც ტალახსა და ფუნას ესროდნენ ცოცხალ მარიტას , მკვდარს კი ერთი მუჭა მიწის მიყრაც ვერ გაუბედეს. რა არის ამის მიზეზი?
4)გაიხსენეთ მ.ჯავახიშვილის მოთხრობა „ეშმაკის ქვა „ -როგორც ვიცით ამ მოთხრობის მთავარი პერსონაჟის ძირითადი თვისებები და მის მიმართ სოფლის დამოკიდებულებაც ცნობილია. როგორ ფიქრობთ ,აიტანდა თუ არა სოფელი ვინმეს განზე გადგომას? (პასუხი დაასაბუთეთ) .როგორ ახსნა სოფიომ თავისი საქციელი და როგორ შეიცვალა ხალხის განწყობა განაჩენის აღსრულების შემდეგ?
5) გაარჩიეთ წინადადება სინტაქსურად, გაარჩიეთ ზმნა:
„ლურჯმა ფრინველმა ზეგანზე დაიწყო გადაფრენა“5 კლასი1) ვეფხისტყაოსანი - როგორ გესმით მოუბარი , ამო, მორჭმული?2) რას ადარებს თინათინს პოეტი?3) რა დარიგება მისცა როსტევანმა თინათინს ( გადმოეცით თქვენი სიტყვებით)4) „ გაზაფხული“ როგორ გესმით „მამულო საყვარელო შენ როსღა აყვავდები“?5) „პატარა დინოზავრი’’ რისი გაგება სურდა პატარადინოზავრს?6) რა იყო ამ ზღაპრის მათავარი სათქმელი?7) როგორ გესმით „სიზარმაცით გათანგულები“?8) „პეპელა’’ - რა თვისებამ აქცია ადამიანები მდევრებად ა) სიკეთემ ბ) სიხარბემ გ)სიამაყემ9) რატომ გაუხარდათ მდევრებს ყვავილების ველის დანახვა?10) რას მოხმარდა ლარიანი?11) რა მსგავსება და განსხვავებაა ლეტერსტურულ და ხალხურ ზღაპარს შორის?12) „ენით დაკოდილი“ - რას გვასწავლის ეს ამბავი?13) რომელ ანდაზას მიუსაბამებდი?14) „ორმოში ჩაგდებილი მეფე“- რას გვასწავლის ეს ამბავი?15) რომელ ანდაზას მიუსაბამებდით?16) რას ეწოდება- სინონიმი, ანტონიმი, ომონიმი დაასახელეთ ნიმუშები?(3 ქ)17) რომელია არასწორად დაწერილი- სახლ-კარი, ბაჯ-ბაჯი, წითელ-ყვითელი, კრამიტ-გადახურული, ტოტებ-შემხმარი?( 2ქ)
ბლოგი არის ინფორმაციის კვლევის, ორგანიზების, შეფასებისა და კომუნიკაციის საშუალება .ის აქტიურად მუშაობს და მოიცავს ვრცელ, არსებით ინფორმაციასაც და განსაზღვრებებს საგნის სწავლების მეთოდოლოგიასა და მიდგომებთან დაკავშირებით.აქ არის განთავსებული ტესტები, წიგნიერების კალენდარული გეგმების ნიმუშები,საკონფერენციო თემები და სხვა. ელექტრონული რესურსი საშუალებას აძლევს მოსწავლეებს და კოლეგებს აქტიურად ჩაერთონ სასწავლო პროცესის მიზნების მიღწევაში.
Pages
- Home
- ჩემი რეზიუმე
- სასწავლო მეთოდოლოგია და მიდგომები
- სადამრიგებლო პროგრამა
- ჩემი მოსწავლეები და პროექტები
- სილაბუსები
- გაკვეთილის გეგმები
- სასწავლო რესურსები
- სასკოლო კლუბი
- სასკოლო წრე
- შეფასების რუბრიკები
- ტესტები ეროვნული გამოცდებისათვის
- ტესტები
- საბავშვო ლიტერატურა
- შემაჯამებელი დავალებები
- ანდაზები და ბრძნული გამონათქვამები
ტესტები
Subscribe to:
Posts (Atom)
ჩემს ქალიშვილს გამოადგა თქვენი შედგენილი ტესტები
ReplyDeleteკარგი ტესტებია ქალბატონო მარეხი,მხოლოდ უკეთესი იქნებოდა პასუხებსაც თუ დაამატებდით
ReplyDeleteვეთანხმები,ბრწყინვალე ტესტებია,იქნებ პასუხებიც მიუთითოთ
ReplyDeleteგმადლობთ მეც გავიზიარებ ამ ტესტებს
ReplyDelete